Populære innlegg

mandag 28. mai 2012

Ei uke etter operasjon.

Her suser dagene avsted. Jeg kan ikke fatte at det er en uke siden operasjonen allerede.
På denne tiden for en uke siden lå je og på observasjon og brakk meg og brakk meg og brakk meg og brakk meg. Jeg var så svimmel, og jeg lå og gikk inn og ut av søvn hele dagen.
Når kvelden kom var jeg så utslitt av å ligge å høre på de andre på observasjonsposten at jeg fikk tilgang til kofferten for å ta ut ørepropper og noe å ha foran øynene. Når jeg skulle lete i kofferten svimlet det helt for meg, og jeg begynte å brekke meg igjen.
En pleier hjalp meg med å rote rundt i kofferten min, noe så flaut. Den var jo helt bomba. *flau*

Formen  denne uken har vært fra helvete til himmels omtrent.
Mandag: Kun væske intavenøst.
Tirsdag: Ernæringsfysiologen fikk oss til å smake på litt forskjellig. Jeg kastet opp igjen hver gang.
Onsdag: Denne dagen startet myyye bedre. Litt kvalm, men kastet ikke opp noe. Drakk to "måltider" før jeg reiste fra sykehuset og hjem. Sliten.
Torsdag: MYE er energi, å drikke maten var ikke så vanskelig. Værst var det å drikke vann, det var smertefult.
Fredag: Klarte få i meg alt jeg skulle! 1 liter mat, 1 liter væske. Jippi!
Lørdag: Ennå mer energi. Begge kvoter fylt opp, i tillegg spiste jeg 6 jordbær. Det også gikk veldig bra.
Søndag: Konfirmasjon, mengde mat er jeg usikker på. Men jeg klarte spise 1/4 av en mør karbonadekake + eggehakk + litt flatbrød. Helt himmelsK!!
Mandag: Ingen smerter ved vanndrikking!! I tillegg har jeg vært litt mer fysisk aktiv ute i dag og spist ett knekkebrød med eggehakk.

Dette går virkelig over all forventning. Jeg hadde trodd at jeg kom til å måtte bruke ennå mer tid på dette her. Snik veide meg i dag tidlig, da det er ei uke siden op. og i dag veide jeg 95.4kg. DET gjør jo ingenting!!
Håper det vil fortsette å gå såpass greit med nedgangen.

Akkurat nå kjennes dette ut som den beste avgjørelsen jeg kunne tatt for meg, og mine.
Det eneste jeg angrer på er at jeg ikke har gjort det før. 

2 kommentarer:

  1. Åååh, det er så hærlig å høre at du har kommet deg så bra og så raskt.
    Du skal se dette blir en suksesshistorie uten sidestykke!!!
    HÆRLIG.

    Og det der su angrer på, at du ikke har gjort det før........det er det ENESTE jeg også angrer på.
    HERREGUUUD at jeg ikke gjorde det før......sukk.

    Det er deilig å se kiloene bokstaveig talt renne av.
    Bare husk at det er bare en midertidig situasjon.
    Kirurgen sa til oss; Operasjonen går ut på dato.....om halvannet til 2 år, så er effekten av operasjonen så og si borte, så man må huske å ta med seg hodet.......slik at det ikke bir sånn at "ja no er jeg jo sank, og ikke legger jeg på meg heller, og da kan jeg jo bare kose meg med god mat og sånn"..........

    Nei, vet du, dette kommer til å gå bra.
    Det er så deiig å høre at du har det bra.

    PS: 2 bilder i bloggen, av meg i en kjole jeg kjøpte.....

    SvarSlett
  2. Ja, det var kjempedeilig at jeg slapp være syk lenge, for jeg var virkelig tufs på sykehuset der.

    Jeg håper jeg kan bli en suksesshistorie, hadde ikke vært meg imot. Hehe... Men det er jo jammen du da! Tenk at du er der at du er en suksess alledre!

    Ja, det er deilig så lenge kg bare forsvinner. Veldig uvant situasjon for meg, da jeg er vant med å måtte kjempe med nebb og klør daglig for å få det til å snegle seg nedover. Så dette er helt fantastisk!
    Ja, jeg har vel gitt meg selv ett år, siden jeg ikke har så store overvekten. Og tidligere har jeg jo gått ned 30kg på 6mnd, så 30kg på ett år, er vel ganske oppnåelig?
    Eller det veit jeg jo ikke, for jeg har jo ikke vært under 81kg på år og dag.

    Fremtiden er spennende!

    SvarSlett