Populære innlegg

lørdag 12. mai 2012

Lørdag 12.mai, 9 dager til operasjon.

Fy søren, jeg rakk å komme halvveis ned i pepsimax glasset i går før magen klikket fullstendig i vinkel.
Det var så smertefult fordi magen fylte seg med luft og det sprengte/kneip noe voldsomt. Jeg tror jeg for fremtiden bare skal holde meg unna pepsimax, selvom den er så og si uten kalorier. Fyttikatta det var ikke mye behagelig og deilig. Jeg som hadde i hodet mitt at jeg skulle kose meg med ett glass eller to til The voice og greier. Uff.
På ett vis, crap!!! #¤%&YUT&(I)U=)(/&%¤&/()=
På ett annet vis, HÆRLIG!! Kanskje jeg kan bli kvitt pepsimax suget.

Jeg har jo gått på diakost og drukket diabetesdrikke/sukkerfritt så lenge jeg kan huske da vi har en diabetieker i nærmeste familie. Jeg er helt sikker i min sak når jeg sier at dette har vært med på å gjøre meg mer avhengig av søtsaker. Jeg har drukket liter på liter på liter med pepsimax og det er en av de største bidragsyterne til at jeg har fått ett søtsug som er helt ustoppelig. Jeg kan spise og spise og spise smågodt, sjokolade og kaker i alle former og fasonger. Gjærbakst bare smelter på tunga, sjokoladekaker gjør ganen tilfreds! Jeg elsker dessuten å bake, derfor har det blitt litt mer enn bare litt av dette opp igjennom. Mens noen tar en bolle eller to kan jeg spise til det er tomt (omtrent).
Men via gjevnllig slanking har jeg lært meg å begrense meg litt på dette, men ikke nok tydelugvis.

Hvorfor er jeg tjukk?
- elsker søtsaker
- er inaktiv, i den form at jeg trener for lite. Jeg er aktiv med unga, i jobben osv men det er ikke nok for min kropp. Håpet er at jeg en vakker dag kan klare å ha ett normalt forhold til søtsaker og klare vedlikeholde vekta (nede) ved å trene 2-3 dager i uka.

Til høsten skal jeg melde meg inn på treningsstudio, der ei venninne jobber og ei anna ei trener.
Kjenner jeg gleder meg til det.
Sommeren veit jeg at det kun blir støttemedlemskap, også må jeg vente litt etter operasjonen før jeg kan ta i skikkelig igjen. Å, jeg gleder meg sånn til å ha en kropp som ikke er så tung å drasse på...


I dag var det stillestand på vekta. Jeg har to teorier.
1. litt over ett halvt glass pepsimax
2. For mye krydder, i form av salt, på salaten i går.

Så i dag har jeg ikke tenkt til å ta dette på salaten og drikke pepsimax. Så får vi se. :)

Sola skinner, og det er nydelig å sitte her ute i singlet og rable.

2 kommentarer:

  1. Heeei :D

    Guri så spennende dette blir altså.
    OG så veier du jo "bare" 100 kg......... Selv veide jeg 130 kg når jeg ble operert...huff. Så du kommer nok kjapt ned under det jeg veier, su lukter snart på 60 talet skal du se!!!!!!!

    Men ble du låk i magen av pepsi max altså?
    Jeg drikker litersvis med det der skvipet.
    Men greier ikke slutte, enda jeg kjenner at jo mer jeg drikker, jo mer sugen etter noe godt blir jeg ;(
    -men jeg må lissom unne meg "noe" da..... huff.

    Spennende med helsestudioplaner da.
    Er i tenke boksen ang det jeg ogs, men det er vanskelig når jeg er alene, og det med logistikk osv....

    Ser vekta di går fint nedover, så kom igjen, fortsett sånn, 9 dager går fort fort.............

    Og vips så vokner du og er virkelig ved the point of no return!!!!!!!!

    GLED DEG!!!
    :)

    SvarSlett
  2. Hei Eldbjørg.

    Takk for optimisme ♥
    Jeg er vel litt usikker på om jeg har en kropp som vil under 70kg, det har jeg ikke vært siden midten av ungdomsskolen tror jeg, men om det er der jeg lander så er det også helt ok. Så lenge jeg forblir der og ikke fyker opp igjen.

    Ja jeg blei skikkelig opstipert av ett halvt glass pepsimax, og det frister virkelig ikke til gjentagelse.
    Håper at jeg i fremtiden også kan la vær, kanskje med brus i det hele tatt, jeg tror ikke det er spesielt sundtmed den kullsyren.
    Jeg har jo vært flink de siste 5 årene og kun drukket i selskap, i helga eller rester etter helga (det som har vært åpnet). Nazi har jeg vært på pepsimax'n, for jeg tror som sagt at den skaper ytterligere søtsug.
    Men ser den med å skulle unne seg noe. :s


    Jeg skjønner det blir brått litt vanskeligere med treningsstudio for deg som er mye alene.
    Jeg syns igrunnen slikt er noe pes, men jeg ser på det som den ebste muligheten til å få strammet opp kroppens altfor store skinn.

    FRemtiden er skremmende og spennende!

    SvarSlett