Populære innlegg

onsdag 10. april 2013

Ikke så lett.

Snart er det ett år siden operasjon.
Og jeg svarer egentlig ikke helt til mine egne forventninger.
Jeg hadde forventet at jeg disse mnd i 2013 frem til sommeren skulle videre ned i vekt.
Jeg hadde overhode ingen ønsker eller planer om å bli stående på stedet hvil vektmessig.
Jeg veier fortsatt 79.9kg. :(
Vekta rikker seg ikke nedover.
Mange, ja MANGE som kun ser meg og ikke veit hva jeg har gjort sier at OMG nå har du gått mye ned!
EEh.. ja, i fjor gikk jeg mye ned. I år har jeg ikke ¨gått ned en kg!
men da må du ha stramma opp kroppen mye sier de så. Og jeg har trodd på de. Men når jeg nå har målt har jeg ikke gått ned i cm siden desember 2012. :'/

Hvorfor?

Noe kan skyldes at jeg har tillatt meg for mye å kose meg med litt cider en/to kvelder i helgene.
Jeg har kanskje vært litt for slapp mtp snop i helgene?
Og nå i påska og etter påska så har jeg vært helt elendig. Satt vekk restsnopet etter påska, men det kom i skapet igjen i helga og har ennå ikke blitt fjernet. Og det er såååå uendelig enkelt å bare ta en nå og en da. Gaaaaah.. Svaaaaake menneske!

Men januar, februar og mars var det jo ikke noe slikt, hvorfor har jeg ikke redusert noe på vekta i år?
Spiser jeg for mye?
Spiser jeg for lite?
Trener jeg for lite?
Trener jeg for mye?

Hvorfor blir noen mennesker som tar en sleeve eller gbp sylslanke og reint undervektige innen det har gått ett år, mens andre fortsatt må kjempe med å få av seg kg og ikke gå opp igjen?

Jeg tar til og med svisker, og fiser som ei søppeldynge om dagen. I tilfelle systemet ikke får igjennom alt som skal gjennom...


Hodet mitt snurrer rundt og kverner og kverner på hva som kan gjøre utslaget på at jeg fortsetter gå ned i vekt. Jeg må nok skrive ned noen dager hva jeg gjør og hvor mye jeg spiser og sende til Gjøvik for å se om de kan finne ut av hva jeg burde gjøre annerledes.

Dagens inntak så langt:

Frokost: Ett husmann med makrell i tomat + cc. Og en mævle skive med mager servelat + to minitomater.
Lunsj: To husmann med gulost.
Mellom: Skyr med jordbær og granateple

Drikke: 7 dl vann + 3 kopper kaffe med en dæsj melk + suketter.


3 kommentarer:

  1. Hei kjære!!

    Jahvorfor i svarte er det slik?
    Ser enkelte som er opperert, de går ned 70 kilo første 8 mnd....... noen starter på bmi 45 og etter 1 år er det bmi 21..................

    Det føles urettferdig å fortsatt må jobbe og jobbe og jobbe langt hardere enn "alle de andre" medå holde ved like/ikke gå opp........

    For mye cider?
    For mye snop ipåska?

    De kan si hva de vil, men det er søren meg kjipt hvis vi ikke skal kunne ta oss ett glass i helga, eller ett kakestykke, eller påskesnop, uten å måtte merke det på enten vektplatå eller oppgang.......

    -Hvorfor skal det være vanskeligerefor oss å holde seg slank da?

    Og du trener så mye også-------du burde ialllefall kunne nyte en cider.......

    Skriv gjerne litt om hva du sender til gjøvik og hva slags tilbakemelding du får.....

    Nei LETT, skal det ikke være......usj.....

    Jeg hopper mellom 70,8 og 69,4 som en sprettball.......
    Har ennå til gode å komme under 68,4.........
    MØKK asså!

    Men sånn ellers så har vi det bare bra....hehe......

    Det er godt å ha deg her!!

    SvarSlett
  2. Synes du er flink jeg! Og kanskje "glemme" litt fokus kan være lurt!! Altså prøve å ikke tenke vekt hele tiden.. la kroppen/hodet få litt fri fra den tanken selv om du jobber for å nå målet!!
    (mulig jeg forklarte meg teit her nå, men håper du skjønte poenget mitt...)

    Vekt er vanskelig så enkelt er det!!

    SvarSlett
  3. Takk for svar begge to. Klemme på.
    Godt å ha deg her også EA =)
    Og om jeg blir for direkte så får du bare riste meg litt i øra på face eller her, er ikke meninga å dra deg ned. Men jeg syns oppriktig at du er ei flott dame, med en slank og flott kropp som du burde være stolt at å ha fått/oppnådd. =D

    Men du er jo kommet under 7o! Wee...
    Er ikke lenge siden du lå på 75. Huske det da. :)

    Det er sikkert lurt å prøve glemme vekta ei stund, jeg har jo operert meg for å gå ned i vekt og har ligget ca på de samme kg i 4+ mnd og etter ett år sies det at effekten av operasjonen går bort. Jeg er nå 1,5mnd unna 1årsdag og kjenner at jeg har fått lite utav de siste mnd vektmessig ja. En to tre uker, ja opp mot 6 ukers platå leser jeg om. Men ikke 4-6mnd platå, i løpet av det første året!
    Litt frustrert må jeg jo få lov til å være også??

    MYE cider blir det jo uansett ikke, orker en 0.33liter eller 1/2 0,5liter.
    Kullsyre og meg er ikke beste venner, men siden jeg ikke drikker noe brus lenger er det godt med noe anna enn vann vedsidenav meg på fredag/lørdagskvelden. Ikke blir det så ofte heller, for jeg jobber jo helger og har jobbet endel ekstra helger de siste mnd. :p
    Kanke drikke cider når man skal på natt eller kommer hjem kveld og skal på dag.

    Jeg skal begynne notere fra mandagen av, da har det kommet lønning i hus og jeg skal handle inn mye friskt og grønt igjen. Nå er det bare 4 gulrøtter, løk, litt salat, tomater, agurk, 1/2 brokkoli og 1/2 blomkål inni der. KJenner jeg gleder meg til å fylle opp med squash og sukkererter, og litt små gulrøtter til knask. :)
    Litt skrantent med frukt også, bare epler og appelsiner.
    Sånn har det blitt etter operasjonen, nesten bare støv igjen på lønningskontoen den siste uka før lønn. MEN huset er fult av mat, bare ikke det jeg vil ha av mat...

    I morgen skal jeg unne meg salat til lunsj fra kantina, 27,-

    SvarSlett