Populære innlegg

mandag 14. januar 2013

Godt nytt år!

 Ja da var 2013 allerede godt igang. Vi skriver 14 januar og jeg har hatt 5 treningsøkter så langt.
Det er jeg relativt fornøyd med, men jeg er ikke fornøyd med vekta så langt i år.

Før julaften veide jeg jo 79.6kg, nå veier jeg 80.4kg.
Joda, jeg var oppe i 80.9 nå etter jul, men grr... kan de ikke bare forsvinne da?

MEN jeg veit jo at jeg alltid har vært litt vanskelig og sær. Når jeg gikk på GR kurs fikk jeg alltid "belønning"  for ei bra uke eller straffen for ei dårlig uke en til to uker etterpå. Så grunnen til at jeg ikke har klart å få rista av meg julekg ennå er vel at kroppen trenger tiden på å restarte seg etter jula.
For grøss, da spiste jeg mye usunt. Rutinene var helt på tverke, jeg drakk julebrus og kosa meg med vin eller lignende annahver dag.

I etterkant av jula har vi hatt mye snadder i hus. Ennå er det potetgull og brus igjen.
Men heldigvis er det ikke den værste lasten til frua.
Det værste er sjokoladeplata som ligger oppi skapet og skriker.
I dag har jeg vært helt desperat i etterkant av styrketrenigen. Hungrer helt vanvittig, mat mat maaaat.
Egentlig burde jeg vel gjort som jeg hadde planer om, varme opp litt koteletter fra middagen i går, istedefor å spise to stykker med pizza som gubben og unga hadde hatt til middag mens jeg var å trente rett etter jobb.


På torsdagen reiser jeg til Gjøvik på livsstilskole, det blir kjempe spennende!
Skal bli godt med litt påfyll og tips igjen. Og ikke minst få målt kroppen, med fettprosent etc. Spennende.
Jeg veit det er andre som blei operert etter meg som har gått mer ned enn meg, og jeg er litt redd de ikke vil syns jeg har lagt nok i vektnedgangen. MEN jeg har jo trent hele veien, og det må jo telle?
Jeg er jo flink til å spise 6 måltider pr dag, det må jo telle?
Jeg er ganske flink til å drikke vann.
Jeg håper bare ikke at det skal være lagt opp til masse gruppearbeid og at vi må snakke for mye i plenum, det er jeg særs lite begeistra for. :s
Veit det blir treningstips, mat tips, mindfullness og mye mer.
Hotellovernatting og tilgang til hotellets spa gjør jo heller ingenting. :-)

Blir godt med litt påfyll!
Målet mitt er jo fortsatt å ta av så jeg  veier 72 i mai, og siden jeg har arvet en bunad som såvidt er passe burde jeg virkelig jobbe på for å oppnå det.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar