Populære innlegg

fredag 28. desember 2012

Oppsummering 2012

Mai              -6.3
Juni              -5.3
Juli               -2.6
August         -1.8
September   -1.8
Oktober       -1.9
November    -2.1
Desember     -1.6

= totalt ned 23.4 på ca 8 mnd.



Det er jo en realtivt jevn nedgang på meg, men å rase ned kan man ikke kalle det.
Andre som har fått utført en slankeoperasjon raser jo ned på 5mnd fra fedme kategori 2 til ferdig "slanket".


MEN så kommer alle spørsmålene, trener de?
Spiser de for lite egentlig, noe som kommer til å føre til at de en dag går opp igjen, når de kommer på normalkost/normale mengder igjen?

Jeg ser jo at jeg kanskje kunne levd mer lavkarbo, i form av ikke brød og mindre av søtt i helgene etc.
Men for meg handler dette om å nå lære meg selv nye mengder av ting. Ikke spise en 200gramsplate med sjokolade om jeg er sulten på kvelden f.eks. Hodet kan det fra før, men nå er det kroppen som lærer seg å begrense seg på søtsakene. Magen sier skikkelig ifra når det er nok, men noen ganger sier den ifra litt for seint og da klarer iallefall hodet å koble inn og si nå er det nok. Fordi jeg bruker mye lenger tid på ting nå enn før. ☺

Det største målet for 2013 er å få etablert ett ordentlig godt styrketreningsprogram og gjennomføre dette. Jeg ser nok at jeg klarer reise innom studioet oftere om jeg kan gjøre det rett etter jobben enn om jeg må hjem, lage middag, legge unger og slikt først. Dessuten er jeg jo hjemme hver fredag uten barn (så sant jeg ikke jobber ekstra). Da skal jeg prøve få kommet igang med litt svømming igjen, det er så utrolig deilig når man har astma, kroppen jobber på en helt annen måte. Dessuten trenger jeg virkelig å jobbe med overarmene for de henger og slenger værre enn noen gang.

Oh well, har da litt å ta tak i på nyåret også ☺
Men først i januar er det livsstilskole på Gjøvik, DET gleder jeg meg til! ☺



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar