Populære innlegg

lørdag 19. januar 2013

Pay day og livsstilskole

Ja da var livsstilskolen gjennomført.
For en fantastisk gjeng med damer!!

Blitt kjent med mange damer jeg håper jeg kan holde kontakten med videre.
Synd Gjøvik kun har en runde med livstilskole pr pakke, men kaanskje kaaaanskje blir det mulighet for en skole nr 2, ønsket er iallefall overbringt.

Dag #1 var fylt med mye teori. Kosthold, trening, psykiske biten rundt dette med operasjonen der alle delte litt rundt hvorfor man hadde blitt stor mm, mindfullness øvelser x2. I pausen gikk endel av oss ned i spaet på hotellet og endel gikk på shopping. Så spiste vi en nydelig middag, med selvsagt altfor store porsjoner til tross for at lederne hadde gjentatt dette mange ganger at vi ikke KAN spise så mye. Jeg var så heldig at jeg fikk den ene psykologen som bordkavaler, eneste hanen i høneflokken, og han var veganer. Fikk en stusselig middag med en meget enkel salat, så han spiste 3 av 4 poteter fra min tallerken. Haha, nesten som å ha mannen sin med seg. Ler...
Etter middag var vi litt sosiale på en suite, men siden vi var rimelig pumpa alle mann blei det ikke seint på noen av oss.

Dag #2 startet med psykologen og mindfullness, nok en fin øvelse. =)
Så var det duket for trim, sirkeltrening, styrke. Kjempeflinke ernæringsfysiologen og PT'en vår guidet oss gjennom øvelsene og vi hadde to runder med full pupp. Gjett hvem som er støl i rompa i dag, MEG!
Deilig å kjenne at man har trent, men håper det ikke holder i flere dager ;)
Etter lunsj var det tid for inspirasjon fra en sleeve operert, 3år siden hennes operasjon. Flott dame, med masse guts og giv. Hun sa at hun trodde det som avgjorde om det gikk bra eller ei var at man bestemte seg for å bli en suksesshistorie OG at man setter seg litt store hårete mål. Noe å trene mot er viktig.
Deretter var det gjennomgang med kirurgen, som forklarte og tegnet på sitt beste vis hva som har blitt gjort og litt om forskjellige teknikker. Veldig matnyttig og kjekt å se/høre hva de gjør her i Norge/Sverige mm i forhold til USA.

Veid inn og tatt bilde av blei vi også, og her er mine resultater  fra dagen før operasjon-> nesten 8mnd etterpå.

Kg: 98.1-> 79.2
Fett %: 45.9-> 35.5
Midjemål: 99-> 79
Hoftemål: 127->106

Normalområdet mtp fett% er 25-35, så tenk det. Selvom BMI'en min ikke tilsier at jeg er i normalvekt kategorien sier fett % min at jeg nesten er det!!
Fabiolus!!!


Det var så godt å høre at man ikke skal telle kcal, man skal ikke bruke utelukkende lettprodukter, man skal ikke la vær med å unne seg noe på lørdagen. Jeg har blitt litt stressa av dette fordi jeg har lest endel på vektoperert.no om at man skal ikke spise sånn og sånn osv.
Gjøvik fokuserer mye mer på at det man får i seg er det kroppen trenger av drivstoff.
Jeg er så uendelig gla for at jeg valgte akkurat dette sykehuset til å operere MEG.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar