Populære innlegg

fredag 15. juni 2012

Veiedag igjen

I dag har jeg atter veid meg og er funnet 0.9kg lettere enn sist fredag.
Totalten blir da -9.7kg. Kanskje jeg snart bikker 10kg ned!

Uken som har gått har bydd på litt utfordringer, men jeg syns jeg har taklet de utfordringene som har kommet veldig bra. Jeg har hatt med meg niste til det aller meste, og ser at dette er noe jeg må fortsette med i fremtiden. Uten niste og en smoothie på lur hadde jeg gått tom og sikkert ikke klart gjennomføre all den fysiske aktiviteten/trimmen jeg har gjort.

For jeg har fått bra med trim den siste uka.
Nå må jeg prøve fokusere litt mer på å spise proteiner kjenner jeg, jeg er nemlig en osteelsker og tar fort gulost på knekkebrødet. Men den siste uken har jeg spist lett skinkeost, skinke og agurk eller leverpostei og agurk på knekkebrødet. I tillegg har jeg spist ett egg til måltidene, ett egg er hva jeg klarer spise, ikke noe sammen med det.
Middagene går veldig greit. Kjenner jeg syns det er enklere med litt mer tygge motstand, da bruker jeg lengre tid på måltidet enn om det er moset mat konsistens. (potet går noen ganger for fort, karbonadedeig "varer" går også litt for fort noen ganger. Da får jeg ikke lenger vondt, men blir litt kvalm/stappmett. Jeg veit at jeg ikke har "forspist" meg fordi jeg er skjelden oppi 2 dl til middagen.
Også har jeg fått litt dilla på havregrøt som frokost, det varer MYE lengre enn ett knekkebrød!

Dagene går veldig bra mtp den store operasjonen jeg har vært igjennom. Men tror jeg skal begynne tilføre mer vitaminer snart, for kjenner jeg fort blir tom for energi. Det er vel egentlig fra mandagen av jeg skal begynne med dette, så da er jeg vel egentlig i rute. :)

Nå er det helg og nye utfordringer, bryllup i morgen.♥

Ha en nydelig helg alle sammen.

2 kommentarer:

  1. Hei :)

    Høres virkeig ut som om du er i rute ja, både mat og vekt messig. SÅ kjempebra altså.

    Ja niste er lurt. Jeg har også altid med meg noe i veska. Knekkebrød og en tubepst redder det meste.

    Jeg dumper ikke stort, men merker at av sånne "litago-boller" fra 7-11 seven eleven, spiser jeg 2 sike for tett, da bir jeg småkvalm og får en veldig ubehageig hjertebank.
    Denne reaksjonen kommer gjerne dersom jeg spiser for mye sjokoade.
    Veldig fint at kroppen setter begrensninger på hvor mye jeg kan spise.

    Heldigvis tåler jeg alt av mat, havregrøt, eler pannekake, fisk, eller kjøtt, guerot, poteter, blomkål....salat, agurk, paprika, tåler alt.

    Ja vitaminer er viktig, selv tar jeg:
    1 multivitamin
    2 omega 3
    2 niferex jern
    1 D vitamin (ekstra for bedre jernopptak, siden jeg siter med det)
    2 caligran forte
    -Dette er daglig,

    B12 injeksjoner hver annen måned.

    I tilegg så siser jeg selolje for muskler og ledd, og noe annet greier for godt imunforsvar, samt mega B stress, som er sånn der multi-b-vitamin ting.

    Blir jo nesten mett av den piecoctailen.......hehe......

    Vel, ha en strående helg kjære du!!

    PS: Begynt å få hyggelige kommentarer no da?
    I tileg

    SvarSlett
  2. Hei vennen.
    Det var litt av en coctail. Hehe...
    Tar du alt dette samtidig eller deler du det litt opp?

    I "regimet" mitt skal vi gå på B12 tabletter hver dag, Calsium daglig, Jern og syrenøytraliserende. B12'en må jeg ta livet ut, men resten er forhåpentligvis kun i 3mnd. Det er det som det står i blekka vi har fått med oss med informasjon.

    Jeg syns det hadde vært veldig greit om alt dette kunne taes på en gang, men jeg må dele det opp i hele 4 runder. Det er litt sånn, eeeh.. pes. Men men det tar sikkert litt tid, så kommer jeg inn i det og da er det litt mindre pes :)
    Jeg har allerede kjøpt meg dosetteske, og må vel kjøpe meg en slik liten pilledåse i tillegg. Eller har du noen andre lure tips?

    Kommentarene har begynt komme ja, jeg forsvinner jo så fort i ansiktet og midjen. Så jeg ser jo mye slankere ut enn hva vekta sier om man kun ser på toppdelen av meg. Hehe...
    De som har vekta si rundt magen ser visst bare på overkroppen til andre, og mener man er slank om man har tynn midje. :p

    Jaja. Gøy at noen har sett det alt da.
    Spent på familieselskapet til søndagen også...

    God helg vennen.

    SvarSlett