Populære innlegg

fredag 8. juni 2012

Veiedag igjen

Den 3dje sådan.

I dag hadde jeg ikke gått ned stort siden sist uke, -0.4
Ikke akkurat noe sum jeg hopper og spretter av gitt. Blei litt skuffa da jeg gikk på vekta, samtidig så blir det litt sånn, jaja da fikk vi bekreftet at jeg ikke kommer til å rase ned nei. 
Dog, om man ser på totalen så er det -8.8kg fra 9.mai->8.juni og siden jeg ikke var ekstremt stor i utgangspunktet så kan jeg heller ikke regne med å fyke ned 5 og 6kg i uka. 
Det er jo ikke mulig når man ikke veier 150+ 
Jeg ser jo det, jeg er jo godt under 100 allerede, og om man tar utgangspunkt i 75kg som målvekt så er jeg under 20kg unna det. 
19,2kg unna målet for å være eksakt. 


Den siste ukas bevegelse har sett slik ut:
2x gåtur, 40min pr tur.
1x fjelltur, 1,5t.
1x sykkeltur 1t.

Er igrunnen fornøyd med dette, 2 uker etter operasjon. Nå gleder jeg meg til det går ytterligere 2 uker så jeg kan begynne med litt styrketrening på magen.
Hadde det ikke vært for at jeg har restriksjoner på treninga + at jeg skal ha 4 uker sommerferie så hadde  jeg vært fristet til å melde meg inn på treningsstudio. Men kanskje jeg kan melde meg inn nå og begynne betalingen fra 1.august?
Det hadde vært perfekt. 


Grugleder meg til jobbstart til uka kjenner jeg. 
Egentlig inmari dumt å friskemelde seg ei uke før sykemeldingen går ut, men samtidig er det jo det jeg har skissert for mine kolleger hele veien. Og til uka er det ett såpass spesielt opplegg på jobben, så det er jo noe jeg også vil være med på. Jeg må bare være tydelig på hva som jeg klarer og ikke. Det nytter ikke å gå på bekostning av seg selv der. 
De er jo klar over at løfting etc er helt utelukka for meg å bidra med. Så får vi se hvordan det drar i vei. Spent på hva de har planlagt til middag også. Tenk om det er noe som er helt uaktuelt for meg å spise???
Jeg blir iallefall til å ta med meg smoothies, knekkebrød og biola. Så er jeg litt redda. 

Egentlig er vår/sommer en litt mer ustrukturert tid. Det skjer så mye rundt at det blir litt stress og kav i forhold til mat osv. Så ukenes utfordringer står i kø med utdrikkingslag, bryllup, sommerfester, bursdagsfeiringer. Apropo det, jeg må komme meg på loftet og se om jeg har kjole til bryllupet, ellers må jeg ut å handle det også. Bruden veit om operasjonen min, men det er vel bare hun som veit det også, så utdr.laget skal bli en spennende utfordring. 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar