Populære innlegg

tirsdag 5. juni 2012

To uker etter operasjonen.

Tenk at det allerede er to uker siden operasjoenen!
To uker og en dag mer eksakt.

Dagene flyr, samtidig som de står stille.
Jeg syns dagene hjemme er langtekkelige så fra uka av friskemelder jeg meg fra den ene jobben. I den jobben er det ikke løft eller noe slikt, det eneste issuet er at vi spiser sammen med brukerne, og det kan jo by på noen utfordringer. I tillegg til at jeg spiser mer eller mindre konstant om dagen.
Jeg føler jeg går med noe i munnen hele tiden. Hvis man skal rekke å spise 6 ganger pr dag så blir det jo sånn. Mat mat mat mat...

Ernæringsfysiologen har skissert at det er 4 måltider før middag, og ett mellom måltid etter middagen (som er kl 18). Dette blir litt skjevt for meg, så jeg får til 3 før middag kl 16 og to etter, men det utgjør vel det samme. (bare ikke middagen så seint på dagen).

Jeg får også beveget meg i retning trim om dagen, og det er deilig!
I følge infoen fra operasjoensstedet kan man foreta seg bevegelse fra operasjonen til 2 uker.
Fra 2 uker til 4 uker kan man gjøre litt lettere trim. Og etter 4 uker kan man trene vanlig, og belaste magemusklene litt mer.
Jeg må innrømme at jeg at gjort litt som står på fylisten. Jeg har handlet, og bært litt tunge matposer.
Jeg har løftet på minsten, som veier 15kg. Men jeg har brukt armene mest, og ikke tatt i noe med magen direkte da. Ikke har jeg fått vondt av det heller.

Jeg har også besteget en fjelltopp, dog bare noen hundre meters stigning, men ganske bratt. Deilig å kjenne at kroppen jobber! Deilig å kjenne at kroppen fungerer!

Livet som operert er helt herlig!


2 kommentarer:

  1. Det næmest stråler av innlegget ditt jo..... Så hærlig!!!!!!!!

    Ja, det er mat mat mat, men det roer seg det også ska du se, men kart, lite og ofte føles av og til som "heeele tiden".....

    Jeg spiser jo angt oftere enn de rundt meg, men det blir jo slik når man spiser lite, da blir man sulten igjen etter 2-3 timer.....

    Vel, det er deilig at det går så bra med deg!!!!
    Til jul er du vel nesten borte ;)

    SvarSlett
  2. Takk for hilsen =)

    Ja jeg føler meg virkelig opphøyd av det hele. Klart det er jo tøft å skulle spise så lite, bli så fort sulten igjen, få vondt når jeg spiser ting som har litt for tykk konsistens etc. Men likevel er det ikke mer enn det jeg har forventet av operasjonen. Jeg syns virkelig at informasjonen fra sykehuset har vært så god og så fullstendig at jeg var veldig forbredt på dette.

    Det er ekstremt deilig at det går såpass bra med meg!
    Jeg har vært heldig, og jeg har fått bekreftet mine følelser rundt operasjonssted. Dette var det rette valget for meg. :D

    SvarSlett