Populære innlegg

onsdag 25. april 2012

Under en mnd til operasjonen!

Ja, operasjonen er satt til uke 21. Dvs uka etter 17 mai det.
Papirene fra legen inkl ny spirometri er sendt, jeg har jo dels fryktet at den ville være uendelig dårlig og at det pga den ville bli utsatt operasjon. Men heldigvis kunne jeg ta den med kotrison mot pollenallergien i kroppen (men minus astma/allergi medisiner), hoho. Fikk en estimert lungekapasitet til 17år! Slå den du..!
Det var astmalungene sine det tenker jeg.

Så nå er all dokumentasjon på vekt opp gang, ned gang, reductil bruk, xenical bruk, svangerskapskotroller osv osv sendt avgårde. Lånet er i boks, dvs på konto. Uuuutrolig kjipt å måtte låne 100.000 for å få ett bedre liv helsemessig og til forebygging av sykdommer som det ligger masse av i familien (som diabetes, gikt mm)
MEN nå skal jeg invistere i MEG selv.
For 9 år siden sluttet jeg å røyke, men hadde jeg røkt hadde den 20'pac'n hver dag kostet meg ca 2900 hver mnd. Hver mnd nå skal jeg da istede sette av 3-4000 til mitt helseprosjekt. *få det bedre med meg selv*
Dessuten blir det 20.000 mindre i lån allerede når skattepengene kommer. For jeg er så teit at jeg "sparer" ved å trekke 1000kr ekstra på skatten hver mnd. Er aldri redd for baksmell for å si det sånn. :)

Ja operasjonen nærmer seg...
Og nå skal jeg snart igang med "flytperioden". Jeg har søkt litt på flytmat og kommer opp at det er bars, supper, shaker osv. Jeg skulle gjerne hørt om noen som har prøvd de ulike produktene. Den ernæringsfysiologen som har veiledet meg har gitt meg ett hint om ett produkt som kun kjøpes i sverige, scandiet.  www.skandiet.se , men på kvinneguiden finner jeg noe som heter Modifast som noen skryter opp i skyene. Også har man jo dette som man får tak på i Norge da, Cambridge, Nutrilett etc, er dette fullgode programpakker tro. Hmm..
To uker på pulver, for å så ha flytende føde i 2 uker, kjenner at det ikke akkurat er den letteste mnd å gå i møte. Håper bare at energien vil være tilstede så jeg orker trene, hobbylere litt, kanskje være litt sosial i de sykemeldte ukene.

Ja sykemelding ja. Hvor lenge kommer jeg til å ha behov for å være sykemeldt?
3 uker, 4 uker, 5 uker, 6 uker?

Kjenner jeg syns dette skal bli utrolig godt, men også litt strevsomt i starten. Til jeg venner meg til hvordan jeg skal ha det resten av mitt liv.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar