Populære innlegg

tirsdag 17. april 2012

Dumme dumme tirsdag :'(

Ja i dag er det tirsdag, og egentlig favorittdagen i uka. Dagen hvor jeg kan ha litt ekstra tid sammen med det ene barnet mitt. Dagen jeg henter det andre barnet rett fra skolen. Dagen vi angivelig skal ha tid til hverandre og bare kunne kose oss sammen.
Istede sitter jeg igjen her med dårlig smak i munnen etterat tirsdagen har kommet og gått. Jeg har etter kl 15 i dag omtrent bare kjeftet på ungene, som igjen istedefor på leke sammen har kranglet og vært uvenner på høyt nivå.
Helt til de ble lagt, da blei de verdens beste venner som ville leke ilag og de fikk 30 minutter av meg til å kose seg sammen. Når da så de 30 min var over så endte det med nok en runde med kjefting og nå sitte rjeg her med en dårlig smak i munnen. Kanskje jeg heller skulle sørget for at jeg var alene denne dagen, kanskje jeg ikke skal hente tidligere, så h*n slipper reise på SFO, som h*n må de andre dagene. Grrr.. bæsj..

STOPP, jeg vil av!!
Jeg føler det er så mye dårlig karrma rundt meg om dagen at jeg blir veldig lei meg. Skulle ønske at jeg kunne klare snu denne dårlige trenden vi er inne i humørmessig.
Jeg vet at mye av grunnen til mitt dårlige humør er at jeg ikke får beveget meg nok. Jeg har gått såpass opp i vekt at jeg nå får gnagsår av BEGGE de to nyeinnkjøpte joggeskoene (ett par i august 2011 ett par i november 2011). De er i strl 39,5 og jeg burde nok hatt 40/40,5 nå som jeg har blitt så mye tykkere.
Faen altså er det ikke det ene så er det det andre. At klærne blir for små har jeg vært med på før, men at skoene også skulle bli for små. Nei den var ny gitt.


Ellers fikk jeg mail fra ernæringsfysiologen på operasjonsstedet i dag, men innføring i mat før og etter operasjon. 1800,- for 14 dager med pulver til bruk før operasjonen. whaaaaaat...
I tillegg er det jo 17. mai rett før operasjonsdatoen 21. mai. uffa...

I informasjonen så var det mye om at fordi man har en bmi over 35 så er det stor fare for forstørret lever. Joda, det er sikkert muligheter for det i mitt tilfelle også.  men med en bmi på 35,6 så er jeg jo bare ett par kg inni "risiko gruppen". Skulle ønske jeg kunne få lov til å ta av meg vekten selv og heller bare erstatte 3 måltider pr dag med shake. (eller proteinpulver som det står så fint i infopapirene.)

men den inforen fra henne så klarer jeg heller ikke se at jeg skal kunne være tilbake på jobb etter 3 uker.  Og får jeg ikke kommet meg på jobb så får jeg ikke oppspart nok avspasering til å ta så mye fri i sommer som jeg har lyst på (SFO stenger jo 4 uker også, så 5 uker hadde vært idielt).


Åååh... Det hadde vært så mye enklere om jeg hadde kunne ventet med operasjonen til høsten. Men det har jeg sååå lite lyst til. Tenk om jeg bare kunne tenkt på meg selv og ikke alt og alle andre også. Føkkings samvittighet. :-/


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar