Populære innlegg

onsdag 6. mars 2013

Sabotasje...

Jepp. 

Nå har jeg ligget her jeg ligger i vekta så lenge, i lange perioder i år har jeg vært flink.
Og beløinnga er 200gram ned osv. 
Da blir jeg så lei meg at den siste uka har jeg bedrevet bevisst sabotasje av meg selv og min fremgang. 
Jeg gjør så jeg  veit jeg ikke kommer til å gå ned ett gram til. 
Jeg spiser sjokolade om jeg har tilgang på det.
Jeg spiser kake om jeg blir tilbudt.
Jeg spiser nøtter og tørket frukt så fort jeg kjører bil, fordi det ligger i hanskerommet. 

Dette er ikke første uka jeg har sabotert for meg selv, og vil sikkert ikke bli den siste. 
Akkurat nå kjemper jeg med demonene om at jeg IKKE skal ta en tur på loftet (som jeg ikke har noe annet ærend) for å finne godteriboksen fra helga. Ja for i helga var vi i Sverige, og hvem kjøpte usannsynlige mengder med svenskesnop?
4 familiemedlemmer fylte hver sin enhet. 
Ungene fylte bøtter, voksne poser. Men da snakker vi ikke småposer altså! 

Jeg kommer til å ha godteri i mnd'vis om jeg ikke sniker på det "utenom" lørdagskosen. 
I helga blei det lørdag + søndag. 
Huff. :(

Jeg føler meg svak, jeg føler meg udugelig og jeg ser på andre mennesker som ikke er operert som raser ned i vekt. Mens jeg, jeg er operert for 9 mnd siden, og fortsatt ikke normalvektig. 
Vil jeg noen gang bli det?
Kommer jeg til å fortsette denne saboteringen av vektreduksjonen min? 


Herregud, her har frua invistert 100.000 i "slank kropp" også sitter jeg her og ødelegger for meg selv før jeg er halvveis i regninga. :-( 

Føler meg som en kron idiot. 
Spørs om jeg får lage meg en krone hvor det står feit taper... 

Mørkt så mørkt akkurat nå. 
Alt er bæsj. 

4 kommentarer:

  1. du er nok ikke alene om å ha det slik i perioder... Man kan bli ganske motløs når vekta ikke rikker seg nedover på EVIGHETER!!! da er det ikke rart man har lyst til å gi opp. Men etter en liten pause så er man fit for fight igjen vettu, og da skjer det ting igjen

    Så la kroppen kose seg noen dager, før du atter en gang er klar for kamp :)

    SvarSlett
  2. Men er egentlig grunnen til at den ikke rikker seg at jeg ikke gjør god nok innsats?
    Burde jeg leve lavkarbo?

    På livstilkurset så sa de jo noe om at vi skulle tenke på hva kroppen hadde GODT av mtp på næringstoffer etc. Men gjør jeg det rette når det ikke rikker seg?
    Og om det går ned da, som det jo gjorde fra 79/80 til 78 så går jeg jo opp igjen til 79/80 etter ett par dager. UTEN at jeg har gjort noen endringer. DA blir jeg motløs og tenker at jeg ikke gjør noe rett. Så får jeg slike dumme innfall at det er det samme hva jeg gjør. Opp går det uansett. :(


    Denne uka har jeg vært mer eller mindre flink. Men gud å det koster (etter ei halv ferieuke og "koseuke".) Hadde jeg latt meg falle tilbake og gitt meg hen til snopet som jeg har handlet hadde det helt sikkert vært tomt innen nå. Jeg er RÅ når jeg setter igang med snop. Selv etter operasjonen. :(


    Kroppen koser seg IKKE når jeg går opp i vekt, og gir meg hen til snop. Da hater jeg meg selv og kroppen min mye mer. Det tar ikke lange tiden før det merkes på kroppen om det jeg gjør er rett eller galt nei.

    SvarSlett
  3. Aner egentlig ikke.. Kan jo bare snakke for meg selv..
    Men man hører jo "alle" sier at kroppen vil tviholde på den vekta den har, og hater å miste kontrollen og ikke vil slippe taket.. Ikke før den selv skjønner det, uansett hvor hardt vi strever.
    Men for min egen del da, så har jeg jo funnet ut at kroppen min er overfølsom for karbohydrater, og da GÅR DET IKKE NEDOVER!! følger jeg grete roede f.eks så kan jeg risikere å gå opp i vekt, selv om jeg spiser riktig.. Så min tanke er i allefall at det kan være lurt å prøve en periode uten brød, ris, pasta og poteter.. De er de verste fellene for meg ( brød og alt med hvetemel...) Nå vet jeg jo ikke om du allerede har ett kosthold uten dette da... Men bare en tanke!!

    SvarSlett
  4. Det er jo fantastisk når man finner ut hva kroppen ens trives med, og som er det rette for en.


    Jeg har gått ned så mange kg med Grete Roede, så jeg veit at kroppen min trives godt med og ikke har noen problem med brød/pasta/ris/potet.
    Jeg prøvde jo ketolysekuren og da kroppen min takler svært dårlig fett så gikk jeg ikke ned mer enn en kg på en mnd, og da var jeg ikke liten når jeg prøvde det. Kroppen min fungerer rett og slett ikke uten karbohydrater. ☺


    MEN jeg kan nok bli ennå flinkere til å variere mellom måltidene mine litt mer. Koke ett egg, lage en omelett etc. DET er ikke feil, proteiner skal jeg egentlig være litt mer bevisst på å få i meg.

    SvarSlett