Populære innlegg

tirsdag 19. mars 2013

Lilla tirsdagsmorgen

Sitter hjemme i dag og har akkurat lest selvangivelsen for 2012.
Jeg hadde håpet at jeg skulle få igjen ennå mer ja.
Men heldigvis så får jeg som tradisjon tro, igjen en god del.
I år er pengene øremerket, dessverre.
Jeg opererte  jo ikke på det tykkeste, men når jeg hadde 20kg i minus fra toppen.
Ergo, operasjonen har jeg måtte låne til.
På ett vis er det bittert nå å tenke på at jeg betalte 98.000 i mai, i juni var det sommersalg, og prisen var da 79.000!!
Jeg er litt bitter på Gjøvik for det. For de 20.000 i differansen der hadde betydd utrolig mye for meg å sluppet. Jeg jobber en redusert stilling og har ikke akkurat noe halv mill inntekt. :p Det hadde jeg ikke fått om jeg jobbet 120% heller.

MEN jeg betaler så mye jeg kan hver mnd, og nå har jeg under 60.000 igjen.

Den største utfordringen som har kommet den siste mnd er at den gode gamle bilpurka vår er i ferd med å knele. Og realiteten er at vi MÅ ha oss en ny bil med en gang det skjer, helst før. Sånn at vi kan beholde
henne i noen år til som bil nr 2. Hun blei jo EU-godkjent med nye bremser og og i høst.

Nuh vel. Det skal vel løsne økonomisk for oss en gang også?

Dette blei mye penge prat, men det jeg egentlig sitter her og lurer på er om jeg skal prøve å avskrive noe av utgiftene til operasjonen på skatten. Man kan jo ikke få annet enn nei. Men er det noen vits?
Kalkylen er jo klar, hadde jeg vært feitere når jeg opererte så hadde jo staten sittet med hele regninga. MEN det driter vel de i nå, nå som jeg har tatt den og pådratt meg forbruksgjeld. JEG må vel bare regne med å sitte her med regninga og skjegget i postkassa til det er betalt.
Ikke alt er like rettferdig alltid syns jeg.




Vekta i går tidlig: 79.1
Vekta i dag tidlig; 78.6

Har bestemt meg for å veie meg daglig en periode. Sånn er det bare. Sikkert Zmart.

5 kommentarer:

  1. Du kan ikke vinne om du ikke prøver!! og prøver du ikke, så får du det garantert ikke!!
    hihi..

    Flink du er så har nedgang på vekta da!! Skal veie meg neste fredag jeg ( tror jeg).. Foreløpig er jeg i trenings-lykkerus- og tør ikke ødelegge gleden ved å gå på vekta!!

    SvarSlett
  2. Sant sant!
    Må prøve, men bare litt usikker på hvordan ennå.

    Ja hold deg unna vekta så mye som mulig.
    Nå har jeg veid 80/79/78 opp og ned i desember, januar, februar og snart hele mars så så himla flink har jeg ikke vært akkurat. :)
    Eller, egentlig har jeg vel vært flinkere med trening i 2013 enn noen gang før. Men resultatet syns ikke på vekta for å si det sånn. Noe har jeg krympet i strl, men heller ikke mye i strl ser jeg når jeg målte meg forrige uke. Egentlig ganske deprimerende å ikke få mer synlige resultater.
    MEN i am not giving up... Bare svinger litt mer på treninga, kanskje jeg trener så mye at kroppen min ikke henger helt med.
    Kanskje det blir for mye trening? (ikke at jeg tror helt på det, men veit iallefall fra tidligere at stress trigger ikke nedgang hos meg.)
    Hatt en knallfin dag i dag, selvom jeg ikke fikk trent.

    Treningsdager denne uka blir nok i morgen + lørdagen. Muligens søndagen. :)

    SvarSlett
  3. Du skriver "for mye trening" .. hvor ofte trener du?? jeg er jo helt grønn på dette, så må jo bare spørre!!
    Du vet, om du trener mye så kan det være at det blir mer muskler- noe som kanskje ikke vil gi det samme utslaget på vekt/målebånd...

    Stress er en vektbrems her hos meg og.. og det er skikkelig frustrerende og irriterende!! men jo mer fokus og sress på vekta, jo mindre går jeg ned...

    SvarSlett
  4. Hurra for at 78 tallet viser seg igjen!!!
    Fy flate, jeg vet hvor jævig det er når man igger der og vipper opp og ned melomm to-tre tall..... gjort/gjør det selv....101,100, 99, og 91,90,89, og 80,79, og nå er det 70-69.... Det er så utroig pyton.
    Frustrerende.

    Penger ja, fysj, jeg har ikke registrert meg som E kunde, så jeg får ve ikke vite noe enda ang skatten....... og jeg er såååå spent.

    Ang fradrag i forhold til operasjon, så fkk vi beskjed i fjor om at i fjor var siste året man kunne skrive av denne typen utgifter på skatten........aner ikke jeg asså, men prøv du, verste som skjer er at du får nei.

    Trang økonomi er tøft, jævig surt med de 20 tusen da, myyye penger det.....Litt bittert ja, eller ikke litt, det er veldig bittert.

    Håper du får fine dager fremmover, og at vekta haller mer og mer mot 78, og så, ned mot 77.......

    Tusen takk for så gode ord inne hos meg.........takkt til dere begge to :)

    SvarSlett
  5. Syns den vippinga har holdt seg for lenge nå!!!!
    men kjemper mot tankene om at jeg spiser for mye, for fort, galt.
    Jeg er vel innerst inne overbevist om at det plutselig løsner, om jeg fortsetter i mer eller mindre samme sporet.


    Penger er noe jæskla drit. Iallefall når man hele tiden går tom for de. :p
    MEN nå har jeg blitt litt flinkere til å ikke handle så mye til ungene hele tiden, de har jo alt de trenger!
    Oh well, en liten tur på kapphal på tirsdagen blei plutselig 750,- og innom skobutikken 600,-
    Men noe må man jo...

    Jeg må prøve på ett eller annet vis å få skrivd det opp. Faren er vel at man får likninga i oktober og ikke noe mer igjen likevel. :/
    20 lapper er MYE ja! Skikkelig sure 20 det. De står der på finansieringen og gjærer opp renter. :(



    Ha!
    Vekta på 77, in my dreams!
    Jge som en stund trodde jeg skulla klare bli normalvektig til sommeren kom (dvs 72kg) Lermegihjel!!! For en dust...


    Koser meg dog med deg på dine vegne EA. Fantastisk at du har klart å komme under 70 ☺

    SvarSlett