Populære innlegg

mandag 11. mars 2013

Mandagblues

...igjen. 

Jææskla teit å starte dagen med å gå på vekta. 
Jeg VEIT!
Men det gjorde jeg, og hva viste den? 
Joda, 79.9. 
FAB!

Typisk veiing etter helg muligens. Ikke hver helg jeg fråtser, men storu sett så blir det endel mer salte valg i helga = vekt opp mandag. 
Jeg trodde jeg hadde klart å få meg selv til å skjønne at veiing på mandager ikke er zmart.
Jeg veier meg generelt for mye om dagen, det må det bli en slutt på. 
Plager meg selv med å gå på vekta og få bekreftet at jeg ikke går nedover men stadig opp. 
Stopper her det gjør det jo, men hvorfor kan det bare ikke løsne og rase ned da?
Grrr... 

Ser en medblogger som har brukt pulverkur i forkant av operasjon, og nå sniker tankene seg inn om at kanskje jeg også skulle tatt en runde. 
HELLO. 
Jeg er operert for å slippe å bruke slike midler, hvorfor har jeg slike tanker? 
Jeg har ikke bruk for slike tanker nei. 
Jeg skal ikke...!

Treningsplan denne uka: 
Mandag: Gruppe saltime.
Tirsdag: Aktiv dag på jobb i skog og mark hele dagen
Onsdag: Spinning 
Torsdag: Styrke/ Gruppe saltime
Fredag: "hvile"
Lørdag: Muligens Styrke
Søndagen: Hvile hvis styrke lørdag, hvis ikke styrke lørdag styrke søndag. ☺ 

Kan ikke annet si enn at jeg liker meget godt å trene iallefall. 


Dagens matinntak: 

F: Skive med ost + grønt.
M: Skyr
L: Hjemmelaget nystekt grov trundstykke
M: Fruktsalat med nøtter
M: Salat + pølse (urk)
K: Knekkebrød med Makrell i tomat og cc. + grønt.


2 kommentarer:

  1. Møkkavekt.... :(

    Ja mandag er en drittdag å ha veiing på.
    Nettopp forde det bir mer usunne og eller mindre fornuftige valg....

    Veie deg på fredag du ;) Etter en sunn uke ;)

    Nei, du skal ikke trenge tenke pulver.
    Men av og til, dersom man går opp, kan det vere greit for å ta det ned igjen par tre kio, for å få igjen troen og håpet.... For når vekta stagnerer, og panikken melder seg, da skule man egentlig tro det i seg selv var nok til å tvinge seg til sunne valg, men hos meg er det motsatt, de usunne valgene kommer enda lettere:(
    Desverre.

    Men du trener jo mye da, mye styrke og sånne ting, det kan jo bidra ti at vekta står litt i ro......??

    Eler så er det bare de her forferdelige platåene....de forbanna møkkaplatåene som kan vare i en hel eveighet og litt til...

    Men du trener masse, muskler veier....
    Du skule hatt sånn der vekt som gir deg alskens opplysninger om fett% og gud hvet hva......

    Og du, kunne du sende meg litt trenings glede, trenings motivasjon, trenings ork, så mottas det med takk.

    Sev tengte jeg at jeg skulle invistere i nye joggesko, sånne der med tær på, og evt en ny trenings capri og trenings tunika (kan ikke ha treingst skjorte...må ha noe som går ned over rompa, og DET er ikke lett å finne :) ).
    Kanskje det kan hjelpe å motivere? Nye treningskær som jeg føler meg sprek i??

    Ha en super mandag kjære du, og prøv å ikke gå på vekta før på freddah.......

    Og så husk at det der om måned, og sykus, bæsj i tarmen, vann i kroppen, hormoner, og bla bla bla......
    :)

    SvarSlett
  2. Så sant så sant. Og man VEIT det sant, at man ikke skal veie seg på en mandag. Spørs om jeg får lage meg skilt å henge rundt halsen:

    MÅ IKKE VEIES PÅ MANDAGER!!

    Bæsj i tarmen, haha. Du får nå sagt det da.
    Er egentlig på den mest hormonelt stille perioden i mnd så det er ikke de som tuller med meg heller.

    All treninga mi gjør selvsagt sitt til at kroppen mister endel fett og det blir erstattet av muskler. Men pokker da, i samme vekt opp/ned fra november/desember til mars?
    Det er mer platå enn jeg takler altså. Vi snakker 4/5 mnd!!
    Styrketreninga begynte jeg med først over nyttår. Og i julemnd blei det ikke all verdens med hard trening + kaker etc i den siste uka i året. MEN likevel da. sukk...
    Jeg skulle sikkert hatt ei slik vekt ja, som kunne fortelle meg hvor mange % av kroppen som var hva. Men hadde sikkert fått heng på den også.

    Treningsglede sendes gjerne i hopetall E.
    Jeg aner ikke hvordan de skoene med tær er, men tøy som passer og som man føler seg bra i er ett absolutt + når det kommer til treningsglede. Jeg bruker f.eks konstant holdin strømpis under, for å slippe den værste dissinga.

    Jeg skal prøve holde meg unna vekta iallefall ett par dager til. Måtte jeg få det til. ;)



    Dagens mat:

    F: Skive.
    M: Skive.
    L: Burger i lompe (miniburger)
    M: Appelsin + 1 stripe kvikklunsj.
    M: Burger i brød.
    K: Ennå ikke inntatt...

    Hatt turdag på jobben i dag, derfor burger lunsj + middag.

    SvarSlett