Populære innlegg

tirsdag 30. oktober 2012

Litt vanskelig å tåle alt.

Det merker jeg vanvittig godt om dagen. 
Noen ganger skulle jeg ønske jeg faktisk ikke tålte en sjokoladebit eller ett kakestykke, men det gjør jeg til gangs. Både 1, 2 og 3. 
Det har vært halloween festligheter, og i morgen er selveste dagen, midt i uka!
Det er snop i hus, og det er vanskelig å motstå. 
Jeg pakker bort og legger på loftet, for det er faktisk så vanskelig å holde seg borte fra søtsakene at jeg må isolere de vekk fra meg!! (og andre svake sjeler...) 
Iallefall slikt som er åpnet er jeg helt kronisk på, en bit her og en bit der. 
Heldigvis merker jeg operasjonen noen ganger, som for eksempel er det helt kul umulig å få ned en bit til når man har spist noen biter: Ikke frister det heller. 
Så begrense meg klarer jeg, men om jeg lar snopet være tilgjengelig kan jeg fint spise det jevnt utover hele dagen/helga/uka. NO problemas. 

Vekta håper jeg har gjort ett lite hopp ned igjen til fredagen, men om det ikke har det så veit jeg hvorfor...
Jeg er relativt flink med maten, og vannet sånn halvveis. 1,5liter vann om dagen får jeg nok ned. Men i følge hodet mitt skulle jeg helst hatt ned iallefall 0,5 til. 
Må lese på papirene fra Gjøvik hva de faktisk anbefaler. 
Men så kommer helga da, og den veit jeg blir skakk-kjørt med mine våkne nattevakter.
Våken om natta, sove om dagen gjør også noe med kosten. 
Men i forhold til tidligere så spiser jeg ikke snop i 10 timer, jeg klarer ikke sitte ei natt å spise så mye lenger. 
Jeg unner meg en light verson av kakao og er full i magen og dels kvalm i 2-3 timer. Hehe... 

Hvordan november vil gå for seg med da 2 våkne nattevaktshelger, en ekstra jobbehelg kombinert med bursdagshelg og en ekstra bursdagshelg. Olala... Ikke den beste mnd for vektnedgang kanskje. 
Den største og mest spennende nyoppdagelsen er hvor mye alkohol jeg kommer til å tåle, jeg har jo ikke hatt ei fyllekule etter operasjonen (har igrunn bare denne ene årlig). 


Måtte utfordringene som kommer gå smidig og jeg gleder meg til å puste ut i desember før alle forbredelsene setter igang. 
Men det gleder jeg meg bare til altså, ikke noe stress med jula. Bare rolig og kos. Ikke så mye baking i år tenker jeg, men litt må vi jo kose oss med, rett før jul så vi ikke putter i oss julekaker hele desember (som før). 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar